Betöltés folyamatban...

Ügyfélkapu

Felhasználónév:
Jelszó:

Hírek - Belföld

A világ 20 legjobb postája közé került a Magyar Posta

2024.10.10

Az Egyetemes Postaegyesület (UPU) megalapításának 150. évfordulója alkalmából nyilvánosságra hozta a világ postáinak fejlettségi szintje alapján összeállított éves listát. A Postai Világnapon Bernben tartott éves ünnepi ülésen dr. Balczó Barnabás elnök-vezérigazgató a „Rising Star” nevû díjat vette át, amely a fejlettségi listán legnagyobbat elõre lépõ posta elismerése. Ezzel az eredménnyel a Magyar Posta a V4-országok közül is a legelõkelõbb helyre ugrott.

A 192 országot tagjai között számláló Egyetemes Postaegyesület (UPU) idén ünnepli fennállásának 150. évfordulóját – tájékoztatott errõl a Magyar Posta. Az Egyesület feladata az országok közötti postaforgalmi szolgáltatások szabad biztosítása. A szervezet minden évben egységes mérõszámok alapján értékeli az egyes országok postáinak fejlõdését, és méri, hogy az adott nemzeti posta mennyiben járul hozzá országa nemzetgazdaságának teljesítményéhez.

A nemzetközi szervezet által statisztikai eredmények alapján összeállított rangsorban a Magyar Posta a tavalyi 33. helyezés után – a 2023. évben nyújtott teljesítménye alapján – idén a 20. helyre került. A Magyar Posta a Rising Star díjat nyerte el, amelyet elnevezésébõl adóan az a posta kapja, amely az egyéves idõszak alatt éri el a legnagyobb fejlõdést.

A nemzetközi rangsor összeállítása olyan, egymással összevethetõ adatokon alapul, mint a postai szolgáltatások sebessége és kiszámíthatósága, nemzetközi elérése és szerepe a nemzetközi kereskedelemben, azaz az adott postai szolgáltató hány országba és mekkora mennységû küldeményt képes továbbítani.

Értékelési szempont továbbá a postai szolgáltatások üzleti modelljének eredményessége, és nem utolsósorban az adott postai szolgáltatónak a társadalmi, gazdasági és technológiai kihívásokhoz való alkalmazkodóképessége.

A Magyar Posta ezzel az elismeréssel egy újabb mérföldkõhöz érkezett azon az úton, hogy teljesítse a vele szemben támasztott tulajdonosi elvárást, miszerint a XXI. századi ügyféligényekhez alkalmazkodó, arra hatékonyan reagáló, ügyfélközpontú, digitális és fenntartható postává fejlõdjön.


vissza