Ennek értelmében 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a dízel- és a benzinüzemû új autók értékesítését az EU-ban, és minden új gyártású autónak kibocsátásmentesnek kell lennie. A 2030-ra kitûzött, köztes kibocsátáscsökkentési célérték az új autóknál 55, a kisteherautóknál 50 százalék.
Az egyéb kulcsfontosságú intézkedések között van az is, hogy az Európai Bizottság 2025-ig módszertant terjeszt elõ az EU piacán értékesített autók és kisteherautók teljes életciklusára vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási adatok értékelésére és jelentésére, adott esetben jogalkotási javaslatokkal együtt.
A testület továbbá 2026 decemberéig figyelemmel kíséri a kibocsátási határértékek és a valós üzemanyag- és energiafogyasztási adatok közötti eltérést, jelentést készít a gyártók fajlagos szén-dioxid-kibocsátásának kiigazítására szolgáló módszertanról, és megfelelõ nyomonkövetési intézkedéseket javasol.
2025 végétõl kezdõdõen a bizottság kétévente jelentést tesz közzé a kibocsátásmentes közúti mobilitás irányába tett haladásról. A plenáris ülésen megtartott zárószavazást követõen a szöveget az Európai Tanácsnak hivatalosan is jóvá kell hagynia.