Betöltés folyamatban...

Ügyfélkapu

Felhasználónév:
Jelszó:

Hírek -

Minden Budapestrõl fog szólni a TikTokon és az Instagramon

2024.05.23

A Magyar Turisztikai Ügynökség tavaszi kampányának részeként megszervezett Budapest Influencer Trip keretében 50 külföldi influenszer népszerûsíti Budapestet az Instagramon – olyanok, akiknek összesen több mint 155 millió, TikTokon pedig 176 millió követõje van – mondta az Indexnek az ügynökség vezérigazgatója, aki leszögezte, hogy azért fontos az új típusú marketingaktivitás, mert a médiafogyasztási szokások teljesen megváltoztak.

„Európában ekkora mértékû influenszertripet még nem láttunk” – nyilatkozta az Indexnek Könnyid László azzal kapcsolatban, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) 14 országból mintegy 50 influenszert és további több mint 100 hazai tartalomgyártót vár május 22–24. között Budapestre. Korábban Európa-szerte voltak hasonló kezdeményezések, amikor influenszerek segítségével próbálták a fiatalabb generáció figyelmét felhívni a turisztikai termékekre, „azonban ennyire koncentráltan médiatrip-koncepcióra, amire most mi teszünk kísérletet, még nem láttunk példát” – összegezte az MTÜ vezérigazgatója.

Az MTÜ tavaszi kampányának részeként megszervezett Budapest Influencer Trip keretében kiemelkedõen nagy elérésû véleményvezérek mutatják be Budapest legszebb, legizgalmasabb arcát közönségüknek. A fõszezoni foglalások élénkítését elõsegítõ esemény olyan utazókat csábíthat hazánkba, akik hagyományos csatornákon keresztül nehezen szólíthatók meg.

Könnyid László kiemelte, hogy azért fontos az új típusú marketingaktivitás, mert a korosztályok médiafogyasztási szokása merõben megváltozott: „Ma már adatalapon hozunk marketingdöntéseket, és napjainkban más csatornákat használunk, mint pár évvel korábban. Rendkívül gyorsan változik a platformok jellege, aránya egy-egy médiakampányban, és az a bizonyos 25–40 éves korosztály, aki most az erõfeszítéseink központjában van, teljesen más médiafogyasztási szokásra állt át.”

A 25–40 éves korosztály megszólítása különösen fontos a turisztikai szolgáltatók számára, õk jellemzõen már stabil karrierrel rendelkeznek, több a szabadidejük, és szélesebb anyagi lehetõségeik vannak, így nyitottabbak az utazásokra. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján a fiatal felnõttek súlya Budapest vendégeinek körében is egyre növekszik. „Õket a korábban alkalmazott digitális kampányelemekkel kevésbé lehet ma már elérni, sõt egyre nehezebb elérni ezt a korosztályt. Ugyanakkor nehezebb az ingerküszöbüket is átlépni, és egy vonzó turisztikai terméket felszínre hozni” – mondta az MTÜ vezérigazgatója.

Mára szakmai konszenzus van arról, hogy az influenszerpiac a turizmusban meghatározó, és a jövõben még meghatározóbb szelet lesz. A vásárlók többsége hitelesnek fogadja el az influenszerek ajánlását, és ez a turisztikai termékekre is igaz. Tehát valós értékesítési és marketinglehetõség áll itt rendelkezésre. „Mindig a kettõs jelleget kell hangsúlyozni, hogy rövid távon forgalmat élénkítünk egy ilyen akcióval, míg hosszú távon Budapestet és Magyarországot építjük.”

Az MTÜ vezérigazgatója rávilágított arra is, hogy akár több hónapot is igénybe vesz az a folyamat, míg megszületik az utazási döntés, és egyre inkább egy impulzus alapján dõl el, vagy egy jól megkreált tartalom kelti fel az érdeklõdéseket. Többek között ezért fontos a Budapest Influencer Trip nagyszabású social media kampánya, amellyel az Instagram- és TikTok-felhasználókat szólítja meg.

Az utazási döntés meghozása mögött az új típusú marketingaktivitás látható. Alapvetõen a 25–40 éves korosztály nagyobb számban való idecsábítása miatt. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján az látszik, hogy a fiatal generáció gyors döntést tud hozni egy utazásra, amennyiben megfelelõ tartalom kerül eléjük. Ráadásul õk hajlandóak többet utazni és költeni. „Ezért a célpiacokon megkerestük a kiemelkedõen magas követõszámú influenszereket, és meghívtuk Budapestre, hogy népszerûsítsék a fõvárost, ezáltal Magyarországot is a követõik körében” – emelte ki Könnyid László.

Az MTÜ a nemzetközi influenszerek kiválasztásakor elsõsorban arra koncentrált, hogy olyan tartalomgyártókat csábítsanak Magyarországra, akik az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban ismertek. Az is fontos volt, hogy a kifejezetten a magyar turizmus számára fontos küldõ országok piacain rendelkeznek nagyszámú követõvel.

Amerika önmagában is kiemelendõ: ott a 6 hónapot is elérheti az utazás megtervezése, így a kampány már a következõ téli idõszak foglalásait is segíti. Az 50 külföldi influenszernek az Instagramon összesen több mint 155 millió, TikTokon pedig 176 millió követõje van. Ám a követõk mellett jóval szélesebb felhasználói réteghez juthatnak el az országimázst építõ tartalmak, így a kampány teljes elérése ennek a többszöröse lehet majd. 


vissza