Betöltés folyamatban...

Ügyfélkapu

Felhasználónév:
Jelszó:

Hírek - Kultúra

25 millió látogató elõtt mutatkozhatnak be a magyar divat- és designtervezõk a Dubaji Világkiállítás

2021.11.03

A Dubaji Világkiállítás keretében a Magyar Divat & Design Ügynökség egy olyan hét megvalósítását tûzte ki célul, amely a kreativitást ünnepli, az innovációt ösztönzi, továbbá bemutatja a magyar divat- és designipar legkiválóbb alkotóit. A megjelenésnek köszönhetõen az európai piac után a Közel-Keleten is felfedezhetik hazánk tervezõinek kreativitását és egyediségét, valamint kiváló alkalom, hogy a világkiállításra érkezõ 25 millió látogató megismerje országunk múltját, hagyományait, természeti kincseit és nemzeti kultúráját.

Magyarország számos programmal és eseménnyel csatlakozik a 2021. október 1. és 2022. március 31. között megvalósuló Dubaji Világkiállításhoz. Az Expo 2020 által megvalósított programok között kapnak helyet az Ügynökség divat- és designeseményei, melyeken a hazai divatipart és annak kiemelkedõ tehetségeit ismerhetik meg a világ minden tájáról érkezõ látogatók. A Magyar Pavilona hagyományokat és a modernitást ötvözi, így a Világkiállításon való magyar megjelenés turisztikai, gazdasági és diplomáciai szempontból egyaránt egyedülálló lehetõség.

Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója kiemelte: A Dubaji Világkiállítás idején egy olyan kreatív hetet szeretnénk megvalósítani, amely méltóképp megismerteti a látogatókkal a gazdag kreatívipari múltúnkat és jelenünket, innovatív gondolkodásunkat a jelen lévõ fontos gazdasági és szakmai szereplõk, valamint a nemzetközi média elõtt." Hozzátette: „A Közel-Kelet elsõ világkiállítására 25 millió ember érkezik, így kiváló lehetõség tervezõink számára, hogy felhívják a nemzetközi közönség figyelmét. Dubaj a nyugati világ egyik legfontosabb kereskedelmi szereplõje, így a bemutatkozással rendkívül pozitív hatást gyakorolhatunk az országimázsra és hazánk turisztikai vonzerejére."

 

A Dubaji Világkiállításon való magyar megjelenésért alapvetõen az Expo 2020 Magyarország a felelõs, azonban az Ügynökség szakmai partnerként és tanácsadóként nyújt segítséget. Emellett az MDDÜ a hazánkat képviselõ tervezõk és a kiállítás formaruháit megalkotó márkák kiválasztásában adott támogatást, valamint a divat- és designrendezvények megszervezésében.

A kreatív hét során november 7-én egy vacsora keretében enged betekintést munkájába az Ügynökség a divat- és designipari szakemberek, a sajtó, a forgalmazók, illetve a jelenlévõ influencerek számára. November 8-12. között valósul meg a Downtown Design, amely a hivatalos Dubai Design Week egyik központi eseménye. A magyar designmárkák – ERROR N' MORE, Forms Design, Zsuzsanna Horvath, Leits Miklós, Loomiosa, Oleant, Paper Up!, Planbureau, POSITION Collective és sarakele – alkotásai az egységes Budapest Select ernyõmárka alatt lesznek megtekinthetõek, csakúgy, mint a november 9-ei Budapest Select Fashion Show keretében bemutatkozó divattervezõk – ABODI, Elysian, Kata Szegedi, Katti Zoób, Maison Marquise, MERO és Sentiments – alkotásai, amelyekkel az októberi Budapest Central European Fashion Week kifutóin már találkozhattak az érdeklõdõk. A Dubaji Világkiállításon való részvétellel az Ügynökség lehetõséget biztosít a tervezõknek, hogy megismertethessék országunk kreatívipari gazdagságát a látogatókkal, akik a világ minden tájáról érkeznek az eseményre.

Emellett november 10-én az MDDÜ egy kerekasztal-beszélgetésre invitálja az érdeklõdõket, amely során különbözõ országok kreatív ágazatainak nõi vezetõi osztják meg személyes gondolataikat és tapasztalataikat a sikerhez vezetõ úttal kapcsolatban. A résztvevõk név szerint Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója; Camille Boyer, az Austrian Fashion Association társalapítója; valamint Daria Marusyk, az ukrán divathét kommunikációs és fenntarthatósági vezetõje. A beszélgetés során többek között olyan témákat járnak körbe, mint az új divatfõvárosok, a fenntarthatóság, valamint a nõi vezetõk szerepe a divatban.

 


vissza