Betlts folyamatban...

gyflkapu

Felhasznlnv:
Jelsz:

Hrek - Kultra

25 milli ltogat eltt mutatkozhatnak be a magyar divat- s designtervezk a Dubaji Vilgkillts

2021.11.03

A Dubaji Világkiállítás keretében a Magyar Divat & Design Ügynökség egy olyan hét megvalósítását tzte ki célul, amely a kreativitást ünnepli, az innovációt ösztönzi, továbbá bemutatja a magyar divat- és designipar legkiválóbb alkotóit. A megjelenésnek köszönheten az európai piac után a Közel-Keleten is felfedezhetik hazánk tervezinek kreativitását és egyediségét, valamint kiváló alkalom, hogy a világkiállításra érkez 25 millió látogató megismerje országunk múltját, hagyományait, természeti kincseit és nemzeti kultúráját.

Magyarország számos programmal és eseménnyel csatlakozik a 2021. október 1. és 2022. március 31. között megvalósuló Dubaji Világkiállításhoz. Az Expo 2020 által megvalósított programok között kapnak helyet az Ügynökség divat- és designeseményei, melyeken a hazai divatipart és annak kiemelked tehetségeit ismerhetik meg a világ minden tájáról érkez látogatók. A Magyar Pavilona hagyományokat és a modernitást ötvözi, így a Világkiállításon való magyar megjelenés turisztikai, gazdasági és diplomáciai szempontból egyaránt egyedülálló lehetség.

Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója kiemelte: A Dubaji Világkiállítás idején egy olyan kreatív hetet szeretnénk megvalósítani, amely méltóképp megismerteti a látogatókkal a gazdag kreatívipari múltúnkat és jelenünket, innovatív gondolkodásunkat a jelen lév fontos gazdasági és szakmai szereplk, valamint a nemzetközi média eltt." Hozzátette: „A Közel-Kelet els világkiállítására 25 millió ember érkezik, így kiváló lehetség tervezink számára, hogy felhívják a nemzetközi közönség figyelmét. Dubaj a nyugati világ egyik legfontosabb kereskedelmi szereplje, így a bemutatkozással rendkívül pozitív hatást gyakorolhatunk az országimázsra és hazánk turisztikai vonzerejére."

 

A Dubaji Világkiállításon való magyar megjelenésért alapveten az Expo 2020 Magyarország a felels, azonban az Ügynökség szakmai partnerként és tanácsadóként nyújt segítséget. Emellett az MDDÜ a hazánkat képvisel tervezk és a kiállítás formaruháit megalkotó márkák kiválasztásában adott támogatást, valamint a divat- és designrendezvények megszervezésében.

A kreatív hét során november 7-én egy vacsora keretében enged betekintést munkájába az Ügynökség a divat- és designipari szakemberek, a sajtó, a forgalmazók, illetve a jelenlév influencerek számára. November 8-12. között valósul meg a Downtown Design, amely a hivatalos Dubai Design Week egyik központi eseménye. A magyar designmárkák – ERROR N' MORE, Forms Design, Zsuzsanna Horvath, Leits Miklós, Loomiosa, Oleant, Paper Up!, Planbureau, POSITION Collective és sarakele – alkotásai az egységes Budapest Select ernymárka alatt lesznek megtekinthetek, csakúgy, mint a november 9-ei Budapest Select Fashion Show keretében bemutatkozó divattervezk – ABODI, Elysian, Kata Szegedi, Katti Zoób, Maison Marquise, MERO és Sentiments – alkotásai, amelyekkel az októberi Budapest Central European Fashion Week kifutóin már találkozhattak az érdekldk. A Dubaji Világkiállításon való részvétellel az Ügynökség lehetséget biztosít a tervezknek, hogy megismertethessék országunk kreatívipari gazdagságát a látogatókkal, akik a világ minden tájáról érkeznek az eseményre.

Emellett november 10-én az MDDÜ egy kerekasztal-beszélgetésre invitálja az érdekldket, amely során különböz országok kreatív ágazatainak ni vezeti osztják meg személyes gondolataikat és tapasztalataikat a sikerhez vezet úttal kapcsolatban. A résztvevk név szerint Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója; Camille Boyer, az Austrian Fashion Association társalapítója; valamint Daria Marusyk, az ukrán divathét kommunikációs és fenntarthatósági vezetje. A beszélgetés során többek között olyan témákat járnak körbe, mint az új divatfvárosok, a fenntarthatóság, valamint a ni vezetk szerepe a divatban.

 


vissza